
Coronavirus
Onze proactieve en preventieve maatregelen ivm het coronavirus
Maatregelen coronavirus
Het coronavirus verspreidt zich steeds verder. Wij willen u ervan verzekeren dat Zeelandia alle nodige proactieve en preventieve maatregelen neemt om ervoor te zorgen dat een mogelijke onderbreking van onze dienstverlening, die zich onder deze omstandigheden zou kunnen voordoen, tot een minimum wordt beperkt.
Zeelandia heeft een crisisteam ingesteld dat continu de ontwikkelingen volgt in alle landen waar wij actief zijn. In nauw overleg met onze landenorganisaties en rekening houdend met lokale situaties en nationale regelgeving, zorgen we ervoor dat er passende actieplannen zijn, zowel lokaal als wereldwijd, om de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, onze zakelijke relaties en de gemeenschappen waarin we actief zijn te beschermen en ondertussen de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen garanderen.
De voorzorgsmaatregelen voor onze medewerkers en onze locaties omvatten al sinds 3 maart uitgebreide reis- en vergaderbeperkingen, een aanscherping van de hygiënemaatregelen, een thuiswerkbeleid, strikte richtlijnen voor het bezoeken van relaties en het ontvangen van relaties, inclusief vrachtwagenchauffeurs van leveranciers, op alle locaties van Zeelandia. Deze maatregelen worden op basis van actuele ontwikkelingen en richtlijnen van Volksgezondheid en de Overheid verder aangescherpt indien nodig.
Preventieve maatregelen voor de continuïteit van onze productie, toeleveringsketen en distributie aan onze klanten omvatten een integraal productie-backup-plan afgestemd op ons wereldwijde Zeelandia-productienetwerk, een volledige inventaris, continu monitoring- en sourcingplan voor alle toekomstige ingrediënten en grondstoffen, het aanleggen van extra voorraad voor benodigdheden die essentieel worden geacht en het continu coördineren van de logistiek om de levering van onze producten te waarborgen.
We hechten veel waarde aan onze klanten en relaties; u kan er zeker van zijn dat we onze verantwoordelijkheid en acties blijven nemen om onze toeleveringsketen en dienstverlening te waarborgen.
Wat betekent dit concreet voor onze klanten?
Onze vertegenwoordigers zullen vanaf maandag 16 maart geen bezoeken meer afleggen. Zij zullen u contacteren, telefonisch of op een digitale manier. Dit geldt ook voor onze adviseurs brood & banket van de Proefbakkerij. Baktechnische vragen worden zoveel als mogelijk op afstand afgehandeld. Maar helpen doen we te allen tijde. Onze chauffeurs blijven alle bestellingen zelf afleveren, alleen de extra service zoals u die van ons gewend bent, zal de komende tijd iets beperkter zijn. Onze chauffeurs vermijden elk fysiek contact, ze beperken het bezoek tot het afleveren van de goederen en ze laten de afleverbon achter op de pallets. Deze hoeven niet te worden afgetekend.
Alle deze maatregelen moeten worden genomen; wij danken u alvast voor uw begrip! Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
