Beter
Voor Consumenten

Onze toewijding naar
onze consumenten

We nemen onze verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en voedingswaarde van onze producten en weerspiegelen de nieuwste inzichten in de invloed van voedingsproducten op de gezondheid van de consument.

Onze focus ligt op het aanbieden van een verscheidenheid aan ingrediënten, producten en recepten om te helpen vreugdevolle momenten te creëren. We geven bakkerijen - groot en klein - de kans om hun klanten te bedienen met zowel heerlijke producten als gezondere alternatieven.

    

Onze ambitie:

  • Gezondere oplossingen blijven ontwikkelen en lanceren die consumenten ondersteunen in hun keuze voor een gezondere levensstijl.
  • Het voedingsprofiel van onze producten verbeteren door vezels toe te voegen, glutenvrije opties te creëren, het suikergehalte te verlagen en ingrediënten te vervangen die als ongezond worden ervaren.
  • Ervoor zorgen dat in 2025 50% van de producten van Zeelandia Group die elk jaar op de markt komen, voldoen aan de criteria van ons "Beter-voor-de-consument" portfolio.

                                                    




Gezondheid en welzijn van de consument

Op de vraag welke ingrediënten hun grootste zorg zijn als het gaat om gezonde voeding*, gaven consumenten in verschillende EU-markten aan dat suiker en additieven het belangrijkst zijn.

Ons 'Beter voor de consument'-stappenplan gaat in op deze zorgen. Zo hebben we Delight Cake gelanceerd, een suikervrije cakemix die als basis dient voor een breed assortiment applicaties zonder in te boeten op smaak.

Onze toewijding aan de gezondheid en het welzijn van mensen is in dit geval een toewijding aan het leveren van gezondere ingrediënten. We zijn ervan overtuigd dat onze 'Beter voor de consument'-portfolio tegen 2025 goed zal zijn voor minstens 50% van de productlanceringen van de groep.


*gebaseerd op een onderzoek uitgevoerd door Zeelandia Group



Productkwaliteit en -veiligheid

We hebben het volledige lidmaatschap aangevraagd van SEDEX, een van 's werelds toonaangevende platforms voor het monitoren en beheren van de ethische en milieu-impact van bedrijven.


Dit betekent dat we ons zullen onderwerpen aan een strenge controle van onze eigen bedrijfsoperaties, te beginnen met onze hoofdvestiging in Nederland. We krijgen ook toegang tot gegevens over leveranciers, waardoor we weloverwogen beslissingen kunnen nemen die bijdragen aan een meer verantwoorde toeleveringsketen.